Empties – Kroppsvård

Nu är jag tillbaka efter jul och nyårspaus! Jag har en hel låda under sängen men bara tomma förpackningar! Så nu är det dags att ta tag i det här! Här kommer några produkter jag har gjort slut på inom kategorin kroppsvård.

Caudalie – Tan prolonging after-sun lotion (innehåller reklamlänkar)

Älskar den här! Det här är min andra tub. Har endast köpt denna med 100ml då den varit enkel att resa med. Den doftar jättegott med och absorberas snabbt av huden. Finns även i 200ml lite varstans att få tag på och 400ml på Caudalies hemsida

Tycker absolut när jag använder den att min bränna sitter kvar längre. Använder den efter varje solexponsering och i slutet av säsongen eller vad man ska säga tills förpackningen är slut. Kommer absolut fylla på och köpa om och om igen! Här finns den hos Lookfantastic 200ml för 188:-, så prisvärd!

Rituals – Ritual of Jing relaxing body scrub (innehåller reklamlänkar)

En riktig klassiker jag köpt många gånger om och om igen. Använder oftast strax innan läggdags då doften är så avkopplande. Tänder oftast doftljuset i samma serie. Just den här burken är en mini variant. Dessa brukar komma med i Rituals set som man kan köpa i olika format om man först vill prova på en liten innan man köper en stor burk.

Tycker den här skrubbar på ett väldigt milt sätt så vill du ha en mild fysisk scrub är det här ett bra alternativ. Kommer säkerligen att köpa den här igen. Nu har jag några på lager jag måste ta slut på först innan jag köper något nytt! Jag jobbade en period på Rituals så jag samlade på mig en hel drös med grejer! Fantastiskt roligt! Här hittar du en fullsize hos Lyko för 185:-

Rituals – Ritual of Jing relax anti-perspirant spray (innehåller reklamlänkar)

Även den här en klassiker. Jag gillar de flesta av Rituals dofter och deosprayerna med. Fungerar över förväntan bra så jag älskar att använda den här på kvällen innan jag går och lägger mig (ja, jag sover alltid med deo) Fördel är väl också att de finns att få tag på nästan överallt med! Har redan en ny som står redo att användas!

Här hittar du den hos Eleven för 105:-

Dermalogica – Conditioning body wash (innehåller reklamlänkar)

Min all time favorit när det kommer till duschkräm! Den doftar som magi och samtidigt har den hjälpt mig att bli av med både torr och knottrig hud! Även min sambo älskar den här. Behövs endast 1-2 pump för hela kroppen! Jag brukar ta ett pump på en duschboll och lätt skrubba kroppen. Överlag så har Dermalogica väldigt bra produkter och jag har sällan blivit besviken!

Det här är min tredje flaska och jag kommer aldrig att sluta ha den här i min dusch! Må ligga på den lite mer kostsamma sidan, men om man tänker på att endast 1-2 pump behövs så ser man det på ett helt annat sätt.

Här kan du hitta den hos Nordicfeel för 355:- och du får 295ml i en stilren pumpflaska!

Moroccanoil – Hand wash (innehåller reklamlänkar)

Men snälla, så lyxig tvål till ett överkomligt pris! Jag älskar dessutom Moroccanoil doften! Löddrar lagom och lämnar händerna mjuka. Är också relativt dryg!

Jag köpte min förpackning på en flygplats i Frankrike när jag mellanlandade under semestern i sommras. Detta var nog innan den gick att köpa i butik eller online i Sverige. Nu kan man tacksamt nog få tag på tvålen lite varstans. Tror absolut att jag kommer köpa den igen. Just nu har jag ett par andra pumptvålar jag går igenom. Jag älskar att ha en lite lyxigare tvål ståendes på handfatet, förgyller ens dag lite på ett enkelt sätt tycker jag.

Här kan du hitta den hos Parfym.se för 207:-

Har du testat av någon eller några av dessa produkterna? Vad tyckte du i så fall? Reklamlänkarna påverkar självklart inte min åsikt

Lämna en kommentar